بازار ورق کوتاه نخواهد آمد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت ورق گرم ضخامت دو میلیمتر روز شنبه هفته گذشته در اصفهان ۷۴۰۰۰ ریال و در اهواز ۷۰۰۰۰ ریال اعلام شد، اما در چهارشنبه همان هفته قیمت ها در اصفهان به ۷۷۰۰۰ ریال و در اهواز به ۷۳۰۰۰ ریال رسید. علت این افزایش قیمت ها را می توان در عواملی چون انتظارات تورمی که حاصل از افزایش قیمت اسلب و شمش است، دانست و یا از هزینه های تبدیل در کارخانه نورد و لوله جستجو کرد. در نتیجه روند صعودی قیمت ها در صورت افزایش قیمت شمش کاملا متصور می باشد. 

از طرف دیگر شنیده شده که فروش های اعتباری فولاد مبارکه محدود شده و پروفیل سازها باید خرید نقدی داشته باشند که همین مسئله باعث کوچک شدن حجم معاملات شده است. ورق های گرم ضخامت ۳ تا ۱۵ میلیمتر مبارکه در آغاز هفته پیشین بطور میانگین ۸۰۹۵۰ ریال قیمت داشت ولی تا چهارشنبه همان هفته با جهش زیادی به ۸۶۵۰۰ ریال رسید. بخشی از این افزایش قیمت ناشی از رفتار فولاد مبارکه می باشد چراکه  قیمت پایه اعلامی مبارکه در هفته گذشته بالاتر از قیمت هفته های قبل تر بوده است و همین مسئله باعث شده تا قیمت ها در بورس  کالا روند افزایشی را بپیمایند. اما مهم ترین عاملی که باعث افزایش قیمت های ورق مبارکه شده است، زمان تحویل آنهاست که آخر فروردین و آخر اردیبهشت ماه  سال آینده می باشد. همین مسئله به خریداران این امیدواری را می دهد که احتمال کاهش قیمت نیست و آنها می توانند در انتظار افزایش قیمت از فروردین ماه سال آتی  به بعد باشند.  

 در این میان ورق گرم اکسین نیز به روند افزایشی خود ادامه داد و میانگین قیمت روز شنبه برای ضخامت های ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر که ۸۱۸۷۵ ریال بود تا چهارشنبه به ۸۶۴۱۳ ریال افزایش یافت. مهمترین اثر افزایشی قیمت آن است که فروشنده ها به امید بالا رفتن قیمت دست از فروش کالا بر می دارند و همین امر به بالا رفتن قیمت دامن میزند.  میانگین قیمت ورق سرد نیز صعودی بوده و علت این افزایش قیمت معاملات مچینگ در بورس کالا عنوان شده است که فولاد مبارکه ۷۲۵۹۶ تن کالا را در قیمت ۸۴۶۹۷ ریال با تحویل ۳۱ اردیبهشت سال ۹۹ به فروش رساند. علت دیگر نیز محدود شدن عرضه ورق روغنی در برابر افزایش حجم تقاضای آن می باشد. ورق گالوانیزه نیز مانند دیگر اقلام آهنی با افزایش قیمت روبرو می باشد، چراکه میانگین قیمت آن در روز شنبه ۹۹۴۰۸ ریال بوده و در ادامه به ۱۰۴۸۰۸ ریال رسید که علت این افزایش را در  بالا رفتن قیمت ورق گرم بعنوان ورق پایه می توان بررسی کرد.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: